Wie is de gebruiker van Dumpert nou precies? Hoe maken zij in het dagelijks leven gebruik van het platform?  En hoe ziet hun mediagedrag er in het algemeen eigenlijk uit? Om antwoord te krijgen op deze vragen hebben wij een onderzoek uitgezet onder onze reaguurders. De belangrijkste resultaten leest u hier.

Dumpert heeft zich in korte tijd ontwikkeld tot een bepalende speler binnen het Nederlandse medialandschap. Tientallen succesvolle campagnes hebben inmiddels gedraaid op het platform. En we zijn van plan om te blijven groeien. Mede daarom is er een enquête uitgezet onder 2500 bezoekers van dumpert.nl waarbij vragen zijn gesteld die zowel de doelgroep als haar mediagedrag in kaart brengt. Hierdoor kan Dumpert zich blijven profileren als marktleider en kunnen campagnes in de toekomst nog beter worden aangepast naar de wensen van de adverteerder én gebruiker.

Wat was verwacht maar nog niet bevestigd blijkt waar te zijn: adblocker gebruik onder de respondenten is extreem hoog. 82% geeft aan adblocker te hebben geïnstalleerd op een van zijn/haar devices. Met name respondenten tussen 16 jaar en 30 jaar houden niet van advertenties waar ze ‘verplicht’ naar moeten kijken. Het aantal respondenten dat aangeeft nooit gebruik te maken van televisie volgens de reguliere programmering is ruim twee keer zo hoog (35.5%) dan het aantal respondenten dat aangeeft nooit streamingdiensten te gebruiken (15.1%). Alleen adverteren zoals we het gewend zijn, via online advertenties of televisie, werkt dus niet meer bij deze doelgroep. Ze willen zelf beslissen wat, waar en wanneer ze ergens naar kijken. Daarom combineren wij display met video, om er zo voor te zorgen dat de boodschap écht aankomt. Daarnaast blijkt uit het onderzoek dat Dumpert Reeten en Dumpert tv ook nog eens zeer populair zijn, dit biedt ongetwijfeld mogelijkheden!

En hoe vatten we tot slot onze doelgroep kort samen..? Met betrekking tot leeftijd en geslacht sluiten de resultaten goed aan op de doelgroep die wij op dit moment hanteren. Het overgrote deel van de respondenten bestaat uit mannen tussen de 16 & 30 jaar (millennials). Het opleidingsniveau onder de reaguurders is hoog, bijna 60% geeft aan hbo of universitair propedeuse, bachelor of master student te zijn. Tevreden over Dumpert zijn ze bijna allemaal; 90% van de respondenten geeft het platform 4 of 5 reeten.

We hebben nog veel meer interessante resultaten! Wilt u meer weten over dit onderzoek? Neem contact met ons op via ons contactformulier.