Adverteerder: AXE
Platform: Dumpert & Upcoming
Looptijd: oktober/november 2017
Uitdaging AXE: Awareness creëren, store traffic

Dat op onze platformen ook serieuze onderwerpen onder de aandacht kunnen worden gebracht bewijst onze succesvolle samenwerking met AXE. Teelbalkanker is de meest voorkomende vorm van kanker onder jonge mannen, AXE wilde bewustwording onder deze doelgroep creëren door middel van een branded partnership. Dumpert & Upcoming hebben de boodschap van AXE vertaald naar branded video en branded stories. Door samen te werken met de redacties van deze titels wordt de boodschap op de juiste manier vertaald en hebben ad blockers geen kans. Teelbalkanker is een onderwerp waar onder jongeren over het algemeen niet veel over wordt gesproken, om het toch op een luchtige manier te introduceren is de boodschap vertaald naar een maatwerk video met in de hoofdrol een Dumpert influential: ‘check je ballen met Sylvana’. Om nog eens extra aandacht te geven aan de boodschap is er gekozen voor In Program Exposure in Dumpert Reeten. Bij Upcoming zijn twee branded stories in de vorm van een quiz en listicle gecreëerd. Op deze manier wordt de doelgroep op een speelse wijze benaderd over een serieus onderwerp. Voor ultiem bereik zijn de contentproducties onder de aandacht gebracht via alle beschikbare kanalen: Youtube, Instagram en Facebook. De kracht van deze campagne? De redactionele kennis die onze redacties inmiddels hebben opgebouwd is ingezet om de campagne te optimaliseren, daarnaast zijn Dumpert en Upcoming gebruikt als influential richting de doelgroep. De content komt direct terecht op de timeline van de doelgroep, dankzij branded content worden ad blockers omzeilt. Tot slot hebben al onze platformen een zeer betrokken doelgroep, hierdoor ligt de engagement zeer hoog. Dankzij onze cross-mediale inzet is er awareness gecreëerd op een manier die de doelgroep van AXE raakt in het hart én het hoofd.

Inzet:
Maatwerkvideo
In program exposure Dumpert Reeten
Upcoming branded stories, listicle + quiz
Social (Dumpert.nl, Youtube, Instagram & Facebook)

Resultaten:
De maatwerk video is in totaal door meer dan 1.6 miljoen mensen bekeken. Daarnaast waren de reacties zeer positief, de video kreeg maar liefst 40.000 likes en kudos. Ook Dumpert Reeten is, zoals altijd, goed bekeken met 690.000 views. Alle social posts hebben bij elkaar ruim 2.3 miljoen impressies.

‘1 van mijn beste maten heeft dit gehad. Was erg klote allemaal. Serieus goed dat jullie op deze luchtige manier dit onder de aandacht brengen. +1. En Sylvana ik ben verliefd op je.’
‘Inspelen op je publiek voor dummies.’
‘Dumpert oprecht goed werk. Zelfs die rooie heeft iets goed gedaan dit keer.’

 


Maatwerkvideo: check je ballen met Sylvana