Adverteerder: Belsimpel
Platform: Dumpert
Looptijd: Juni 2017

Toen op Dumpert het filmpje verscheen van ‘Jeroen, niet doen’, ging de achterban los. Er werden tientallen verschillende inhakers geupload en elk filmpje dat verscheen haalde een record aantal views. Dumpert is het grootste platform van Nederland als het om de millennial gaat en heeft onder deze doelgroep een grote social power. Bijna elk filmpje dat op Dumpert wordt geplaatst gaat viraal. De viral ‘Jeroen, niet doen’ bood kansen en Belsimpel bleek een adverteerder met lef. Er verscheen een op maat gemaakte pre-roll die inhaakte op de Jeroen-hype. Deze was zo’n groot succes dat hij vervolgens ook als video is gepost.

Inzet:
• Pre-roll
• Videoseeding
• Second post op Geenstijl
• Landingspagina met Speciale Dumpert aanbieding op Belsimpel

Resultaten
De campagne was een groot succes. De teaser heeft ruim 5 miljoen impressies behaald, de video ruim 2.5 miljoen views. Met 250.000 impressies en 2.500 clicks had de second-post een CTR van 1%. Ook de reacties vanuit de doelgroep waren erg positief.

“Mooi, voor degenen die adblock gebruiken! Iedereen moet dit zien.”
“Gewoon een goede slimme reclame. Inspelen op actualiteiten, zouden toch meer reclamebureaus moeten doen?

De BelSimpel pre-roll, speciaal gemaakt voor de Dumpert doelgroep: