Adverteerder: Bol.com
Platform: Dumpert en Upcoming
Looptijd: augustus/september 2016

Bol.com wilde met deze campagne onder de aandacht brengen dat ze ook tweedehands boeken verkopen. De insteek die hierbij was laten zien dat tweedehands studieboeken er niet alleen maar zijn om te leren, ze zijn namelijk ook te gebruiken als snijplank, onderlegger of bieropener. Daarom koop je ze tweedehands: dat maakt ze niet alleen goedkoper, maar ook multifunctioneel. Bij deze campagne hebben we gebruik gemaakt van de virale krachten van Dumpert door een video te posten waarin eerstejaars studenten te zien zijn die ontgroeningsopdrachten krijgen waarin studieboeken een rol spelen. Vervolgens is er een op maat gemaakte video gemaakt waarin Quid een spelshow presenteerde waarbij studenten spelletjes moesten spelen met studieboeken, Bol.com werd hier duidelijk geïntegreerd. Om de campagne helemaal af te ronden is er op Upcoming een lijstje geplaatst met 8 briljante dingen die je met (oude) studieboeken kunt doen.

Inzet:
• Videoseeding
• Social
• Maatwerk video
• Second post op GeenStijl

Resultaten
De viral is in totaal meer dan 2 miljoen keer afgespeeld en heeft ruim 333.000 likes gekregen. De maatwerkvideo heeft ruim 2.5 miljoen teaser impressies behaald, is 590.000 afgespeeld en heeft in totaal 28.945 likes, shares en reacties gekregen.

“Leuke actie van Bol.com, ik vind het mooi.”
“Op deze manier vind ik reclame wel schappelijk.”