Adverteerder: Red Bull
Platform: Dumpert
Looptijd: Augustus 2017

Elk jaar wordt door Red Bull de ‘Red Bull Zeepkisten Race’ georganiseerd, waarbij teams tegen elkaar racen in een zelfgebouwde zeepkist. Om meer bekendheid te creëeren rondom dit event heeft Red Bull de hulp van Dumpert ingeschakeld.
Hoe kan je een ervaring het beste meegeven? Juist, door zelf mee te doen. Dus gingen de mannen van Dumpert aan de slag met hamers, spijkers én een camera om alles vast te leggen. In drie video’s is vastgelegd hoe de zeepkist is gebouwd (met behulp van echte reaguurders) en hoe deze uiteindelijk de finish heeft gehaald. Een maatwerk video productie die de ervaring van de Red Bull Zeepkiste race perfect weergeeft.

Inzet:

  • Video waarbij reaguurders worden opgeroepen om mee te helpen bouwen, twee video’s waarbij de zeepkist gebouwd en getest wordt en een video waarbij de zeepkist de finish van de race haalt.
  • Social (Instagram)

Resultaten:
In totaal hebben ruim 2.5 miljoen unieke personen de video’s afgespeeld. Via social media zijn in totaal meer dan 6 miljoen mensen bereikt. De doelgroep was erg enthousiast over de video’s; ze hebben samen meer dan 122 duizend likes gekregen en ruim 3000 (positieve) reacties.

“Ik hoef deze week niet meer naar dumpert te kijken, beter kan het niet meer worden.”
“Jongens wat hebben jullie dit weer tof neergezet, gaaf!”

Video 1: de bouw van de zeepkist

Video 2: afmaken en testen van de zeepkist

Video 3: de zeepkistenrace