Adverteerder: Asus
Platform: Dumpert
Looptijd: Februari/Maart 2017

Om de nieuwe Zenfone 3 te introduceren was Asus op zoek naar een platform waar hun doelgroep op te vinden is; enter Dumpert.nl. Voor een optimaal resultaat is er ingezet via de vele kanalen die het Dumpert te bieden heeft. Naast Display advertising en maatwerkvideo’s speelde ook doelgroep activatie een grote rol in deze campagne. Doormiddel van een supersuccesvolle winactie via zowel DumpertReeten als Instagram is de doelgroep actief bezig geweest om de nieuwe Zenfone te bemachtigen. Bij beide winacties zijn er duizenden reacties binnengekomen van enthousiaste reaguurders! Om de Zenfone 3 top of mind te houden is er veel ingezet op nazorg, hij is bijvoorbeeld een aantal keer weggegeven aan gasten in DumpertTV. Daarnaast is de Zenfone 3 subtiel geïntegreerd in een meme, welke meteen viraal ging en meer dan 600.000 keer is bekeken. Kortom weer een campagne waarbij alle mogelijkheden die Dumpert te bieden heeft optimaal gebruikt zijn!

Inzet:

  • Maatwerk video (Dumpert Reeten, viral, nazorgvideo’s)
  • Social (Instagram)
  • Homepage take-over
  • Display

Resultaten:
Deze campagne was een klapper! Dumpert Reeten is ruim 800.000 keer afgespeeld en heeft in totaal 14.000 likes en comments ontvangen. De internetmeme is 600.000 keer afgespeeld en is hooggewaardeerd met ruim 55.000 likes. Tot slot zijn ook de nazorg video’s in totaal 600.000 keer bekeken. De Instragram post is door ruim 600.000 reaguurders gezien en kreeg maar liefst 20.000 likes.

DumpertReeten: ‘kijk dit is nou echte goeie reclame. Ik zou die telefoon nu wel willen kopen.’
Viral: ‘geniaal dit, +1 voor de maker’
          ‘ Haha, heel subtiel die reclame!’