Adverteerder: Glory
Platformen: Dumpert en GeenStijl
Looptijd: December 2017
Uitdaging: Glory vroeg ons te helpen om awareness te creëren voor Glory 49, ’s lands grootste kickbocksevent op 9 december in Ahoy Rotterdam. Ook het stimuleren van de online kaartverkoop stond centraal.

Aanpak:
Een belangrijk eerste onderdeel van de campagne was het vergroten van de populariteit op Dumpert van Glory Kickboxing en Rico Verhoeven in de weken voorafgaand aan het event. Hierbij zijn de volgende keuzes gemaakt:

  • Er zijn enkele videofragmenten van de hoogtepunten uit de carrière van Rico Verhoeven geplaatst op Dumpert om zo te sturen op engagements. Ondertussen werd het Glory event bij elke post subtiel onder de aandacht gebracht.
  • Het team van Dumpert TV ging kort voor het event langs bij (een training van) Rico, voor een interview op Dumpert en de Facebookpagina van Dumpert, met ruim 1.8 miljoen volgers.
  • Om de ticketsales een extra boost te geven, heeft GeenStijl redactioneel aandacht gegeven aan het event en werden video pre-rolls ingezet ter ondersteuning.
  • GeenStijl deed verslag van het event, de dag na de overwinning van Rico zijn er diverse filmpjes van de hoogtepunten van het event geplaatst op Dumpert.

Resultaten
De twee videofragmenten van Rico Verhoeven werden beide dagtopper op Dumpert met meer dan 1.1 miljoen kijkers en ruim 25.000 engagements (!)

  • Dumpert TV op bezoek bij Rio Verhoeven realiseerde meer dan 500.000 kijkers en 10.000 engagements. Op de Facebook werden nog eens 900.000 mensen bereikt, met ruim 8.000 likes en 2.000 reacties.
  • De artikelen op GeenStijl bereikten zo’n 1.000.000 lezers en de ingezette pre-rolls scoorden twee keer zo goed als gemiddeld.
  • De samenvatting en de hoogtepunten van het Glory event op Dumpert en GeenStijl werden door ruim 3.5 miljoen mensen bekeken, dit leverde nóg eens 80.000 engagements op.

 

 

Glory Events: “Wij zijn erg tevreden met de behaalde resultaten! News-Media weet onze doelgroep op de juiste manier te raken en te activeren. Mede dankzij alle aandacht op Dumpert en GeenStijl was het event uitverkocht.”

 

Dumpert TV langs bij Rico Verhoeven